چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل برای رفح نقشه شومی دارد حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
سرخط خبرها

دستورالعمل شیوه‌نامه تبلیغات انتخابات مجلس اعلام می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۴۷۵۸
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
دستورالعمل شیوه‌نامه تبلیغات انتخابات مجلس اعلام می‌شود
معاون سیاسی وزارت کشور از بررسی ها برای تدوین شیوه نامه تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در تلاش هستیم تا تدابیر و تمهیدات لازم برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: دستورالعمل تبلیغات انتخابات پیش رو در حال آماده سازی است و بر آن هستیم تا تمامی جریانات سیاسی و احزابی که در وزارت کشور و ذیل کمیسیون ویژه احزاب وزارت کشور عضویت دارند، از شرایط مطلوبی برای تبلیغات بهره مند شوند.

وی در مورد برنامه ها و گردهمایی های انتخاباتی ای که در محیط هایی مانند دانشگاه برپا می شود یادآور شد: دانشگاه ها قوانین مربوط به خود را دارند و برای برگزای هر گردهمایی، با شرایط و مقررات خودشان اقدام می کنند. با این حال، معاونت سیاسی آماده است با تعامل و البته در چارچوب دستورالعمل ها که مبنای کار ما است، شرایط برپایی نشست ها را تسهیل کند.

غلامرضا همچنین افزود: برای هم افزایی بهتر با دیگر دستگاه های متولی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری، در حال نگارش آیین نامه اجرایی انتخابات با همکاری شورای نگهبان هستیم و در این راستا، کارگروهی با حضور وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل داده ایم تا آیین نامه انتخابات های مذکور تهیه و اعلام گردد.

راهبردهای ابلاغی اجرای درست انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور در ارتباط با سلامت انتخابات و جلوگیری از هرگونه تخلف اظهار کرد: چهار محور سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت به عنوان راهبردهایی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و به همین منظور، وزارت کشور در حال تدوین دستورالعمل هایی است تا بر سلامت نامزدهای محترم نظارت داشته باشد و این سلامت، خود مولفه هایی دارد و موضوعات آن نیز گسترده است.

غلامرضا ادامه داد: به عنوان مثال، بحث مدارک تحصیلی نامزدهای محترم، بودجه های تبلیغاتی، کمک های مردمی و جلوگیری از خرید آراء، مهم ترین نکاتی است که در قبال سلامت نامزدها مدنظر ماست و انشاالله در پی تصویب این دستورالعمل از سوی شورای نگهبان، علاوه بر نظارت ها و استعلام های مراجع نظارتی چهارگانه کشور، ستاد انتخابات برای اجرای آن وارد خواهد شد.

۱۳۴ حزب ملی و استانی در کشور فعال هستند

غلامرضا با اشاره به میزان مشارکت اجتماعی در انتخابات اسفند سال جاری تصریح کرد: وزارت کشور مجری امر انتخابات است و اظهار نظر در مورد میزان مشارکت از سوی این نهاد، کار صحیحی نیست.

وی افزود: با این حال، وزارتخانه با تشکل ها، احزاب، گروه های سیاسی و... تعامل مطلوبی دارد و سه فراکسیون اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل در خانه احزاب وجود دارند که احزاب مربوط به خودشان را ساماندهی می کنند و ما نیز قصد داریم نقش احزاب را در انتخابات پیش رو افزایش دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: تهیه آئین نامه قانون فعالیت احزاب در دستور کار است و کمیسیون احزاب وزارت کشور متشکل از ۶ عضو به نمایندگی از احزاب، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور، به امر ساماندهی و اجرای سند توافقی احزاب و دستگاه‌های مجری انتخابات می‌پردازد.

غلامرضا یادآور شد: اهمیت این اقدام از آن جهت است که اکنون در سراسر کشور، ۱۳۴ حزب ملی و استانی داریم.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->